دستورالعمل های طرح های لایه باز PSD - فتوشاپ

                                                     




                                                دستورالعمل  

شما نمی‌توانید هر محصولی را با هر ویژگی و کیفیتی در پاپیکو به فروش برسانید. در راستای حفظ نظم سایت و راحتی خریداران، همه محصولات باید بر اساس اصولی معین و در قالبی مشخص به فروش برسند. بنابراین پیش از تولید و ارسال هر محصول، باید استانداردهایی را رعایت کنید، در غیراینصورت محصول شما توسط ناظران پاپیکو تائید نخواهد شد. همچنین پیش از آپلود کردن محصولتان، به ابزارهایی نیاز دارد. استانداردهای تولید محصولات را اینجا بخوانید.


1.  مسائل حقوقی و کپی و رایت : 

1.1. تمام آثار هنری که ارسال می کنید باید اصلی و متعلق به خودتان باشند. ما هرگونه نقض حق کپی رایت توسط هر کاربری را جدی می گیریم. همانطور که جهت حفظ حقوق منتشر کننده گان در شرایط استفاده از محصولات سایت نشان داده شده است، توزیع غیرمجاز منابع گرافیکی مجاز نیست و منتشر کننده علاوه بر جریمه های سایت پاپیکو در صورت داشتن شاکی خصوصوصی ممکن است مشمول مجازات های کیفری و مدنی شود.

1.2. فایل ارسالی شما نباید کپی از دیگر سایت ها باشد همینطور لوگوها و علائم تجاری شخصی و تصاویر و فونت های استفاده شده در طرح ها که حاوی هر نوع علامت تجاری شخصی یا ثبت شده ( کپی و رایت ) داشته باشند پذیرفته نمی شوند .
مشاهده قوانین فروشندگان


2. متن و فونت ها : 

2.1. اگر طرح حاوی پیام یا متن است، ترجیحاً باید به زبان(  فارسی یا انگلیسی ) باشد. 

2.2. توصیه می کنیم هر متنی که روی طرح ظاهر می شود باید قابل ویرایش باشد و تجربه را تا حد امکان برای کاربر آسان کند. به استثنای ( خطاطی ها و تایپوگرافی هایی که مفهوم زیبایی شناسی داشته و با نرم افزار دیگری طراحی شده است باشد )

2.3. در صورتی که فایل شما دارای فونت باشد، باید قابل ویرایش باشد. همچنین لطفاً مطمئن شوید که فونت مجاز و رایگان برای طرح های خود استفاده کرده باشید، و 
در صورت استفاده از فونت هایی که ( حق نقض کپی رایت ) دارند ، باید حقوق آن را داشته باشید تا بتوانید آن را در فایل PSD قرار دهید

2.4. لطفاً اطمینان حاصل کنید که متن غلط املایی یا اشتباهی نداشته باشد و به منبع مرتبط باشد و به درستی در تصویری که آن را تشکیل می دهد ادغام شده باشد ، همچنین مطمئن شوید که با خط مشی‌های اخلاقی ما در تضاد نباشد .


3. لایه ها  : 

3.1. لایه ها باید به درستی سازماندهی شوند تا تجربه را تا حد امکان برای کاربر آسان کند، هر عنصر یا شیء داخل فایل باید گروه یا پوشه مخصوص به خود را داشته باشد و بر اساس آن نامگذاری شود. و نام لایه ها و پوشه ها باید به زبان ( فارسی یا انگلیسی ) درست نوشته شود. 

3.2. تمام  گروه ها و پوشه ها باید در پوشه مادر با نام و آدرس سایت پاپیکو (papicko.ir ) قرار بگیرد .


3.3.توصیه می کنیم اگر درطرح تعداد زیادی مجموعه مشابه مثل ( منو ها و متن یا تصویر ویا شیپ و... ) دارید آنها را دریک پوشه جدید با نام مشخص قرار دهیدتا ترکیب بندی آسان شود .


3.4. لطفاً اطمینان حاصل کنید که در بین لایه ها ( لایه هرز و غیر فعال ) اضافی وجود نداشته باشد .

3.5.برای مثال در زیر نام صحیح برخی از سر پوشه های اصلی و اطلاعات داخلی آنها را نام برده ایم .

اطلاعات تماس ( شماره تماس ها و آدرس وآیدی های شبکه های مجازی و ... به همراه آیکون هایشان )

پس زمینه ( تمام عناصر تشکیل دهنده بک گراند طرح شامل خود بک گراند و وکتور ها و تصاویر و...)

شیپ و اشکال ( هرکونه وکتور یا کادری که به جهت زیبایی یا دیزاین در طراحی استفاده شده  )

تیتر و متن ( همه متن ها به جر قسمت اطلاعات تماس  باید در این مجموعه قرار بگیرد )

لوگو و تصاویر ( لوگو و همه تصاویر  باید در این گروه قرار بگیرد )


3.6. اگر در فایل لایه هایی دارید که نمیدانید اسم درست آن چیست ، یا در نام گذاری آن تردید دارید ، نام لایه را papicko.ir قرار قرار دهید .



4.  پس زمینه : 
اگر پس زمینه طرح شامل عناصر مختلفی است بهتر است قابل ویرایش باشد ، پس زمینه قابل ویرایش تطبیق پذیری بیشتری به فایل اضافه می کند. همه چیز باید انجام شود تا تجربه تا حد امکان برای کاربر آسان شود.


5.لوگو ها و تصاویر :

5.1 ما لوگو ها و تصاویری را که حاوی علائم تجاری ثبت شده، اطلاعات شخصی و سایر جنبه های قانونی هستند نمی پذیریم.

5.2. اگر طرح شامل یک تصویر است، باید حقوق آن را داشته باشید تا بتوانید آن را در فایل PSD قرار دهید.

5.3.اگر نمی توانید به تصاویر ولوگو های رایگان برای استفاده تجاری دسترسی پیدا کنید، می توانید از عکس های سایت ما که توسط کاربر papicko.ir ارسال شده است استفاده کنید.

6.  سایز ها : 
6.1.اندازه فایل بستگی به نوع محصول دارد ، کارت ویزیت، سربرگ شرکتی (A4)، پوستر (A3) و غیره. ابعاد باید مطابق با اندازه کاغذ بین المللی و استاندارد های چاپخانه ها باشد.
 6.2.برای مثال در زیر سایز صحیح برخی از محصولات اصلی رامطابق با اندازه کاغذبین المللی و استانداردهای چاپخانه ها در ایران با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در شیت بندی های فرم عمومی نام برده ایم .

سایز کارت ویزیت ها با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

کارت ویزیت های فانتزی دورگرد یکرو و دورو  ( سایز : 9×6  و مینی ها سایز : 8.5×4.8 )  ارتفاع یا عرض

کارت ویزیت های معمولی دور تیز یکرو و دورو ( سایز 8.5×4.8 ) ارتفاع یا عرض

کارت ویزیت های مربع یکرو و دورو ( 6×6 و 5.8×5.6 ) ارتفاع یا عرض

کارت ویزیت های دایره یکرو و دورو ( 5×5 و قطر 5 ) ارتفاع یا عرض

سایز تراکت ها و فاکتور های گروه A با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

تراکت A6 یکرو و دورو ( سایز 10×14.5 ) ارتفاع یا عرض

تراکت A5 یکرو و دورو ( سایز 20×14.5 ) ارتفاع یا عرض

تراکت A4 یکرو و دورو ( سایز 29×20 ) ارتفاع یا عرض

تراکت A3 یکرو و دورو ( سایز 40×30 ) ارتفاع یا عرض

سایز تراکت ها و فاکتور های گروه B با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

تراکت B6 یکرو و دورو ( سایز 17×12 ) ارتفاع یا عرض

تراکت B5 یکرو و دورو ( سایز 17×24 ) ارتفاع یا عرض

تراکت B4 یکرو و دورو ( سایز 24×34 ) ارتفاع یا عرض

سایز استاندارد سربرگ های گروه A با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

سربرگ A6 یکرو و دورو ( سایز 10.5×14.8 ) ارتفاع یا عرض

سربرگ A5 یکرو و دورو ( سایز 21×14.8 ) ارتفاع یا عرض

سربرگ A4 یکرو و دورو ( سایز 29.7×21 ) ارتفاع یا عرض

سایز گسترده پاکت ها با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

پاکت نامه ( سایز 11 ×22 ) ارتفاع یا عرض

پاکت A5 کیسه ای ( سایز 16.5 ×21.5 ) ارتفاع یا عرض

پاکت A4 کیسه ای ( سایز 23× 30.5 ) ارتفاع یا عرض

سایز پوستر های گروه A و B با واحد اندازگیری سانتیمتر  (centimeter ) در  (ارتفاع یا عرض) در فرم های عمومی :

پوستر A4 یکرو یا دورو (  21×  29.7 )  ارتفاع یا عرض

پوستر A3 یکرو یا دورو ( 42× 29.7 )  ارتفاع یا عرض

پوستر A2 یکرو یا دورو ( 60 × 45 )  ارتفاع یا عرض

پوستر A1 یکرو یا دورو ( 60 × 90 )  ارتفاع یا عرض

پوستر B4 یکرو یا دورو ( 24 × 34 )  ارتفاع یا عرض

پوستر B3 یکرو یا دورو ( 50 × 35 )  ارتفاع یا عرض

پوستر B2 یکرو یا دورو ( 50 × 70 )  ارتفاع یا عرض

پوستر B3 یکرو یا دورو ( 70 × 100 )  ارتفاع یا عرض


6.3.سایر دسته بندی ها نیاز چندانی به سایز ندارد و میتوانید به سلیقه خودتان عمل کنید.

6.4.تذکر : اگر فایل شما 2رو است باید اندازه هر دو طرف فایل باهم یکسان باشد 



7.  حاشیه امنیت برش : 
در تمام طراحی ها حتماً باید خلاصی برش ( نیم سانتیمتر  5. _ cm ) از هر چهار طرف طرح باید رعایت شود.


8.  توصیه ها : 
حجم فایل: حداکثر 150 مگابایت

نسخه: نسخه PSD پذیرفته شده CC است.

شفافیت: توصیه می‌کنیم که عناصر جداگانه باید شفاف باشند تا بتوانند با پس‌زمینه اعمال‌شده تنظیم شوند.

ترکیب متوازن: هنگامی که عناصر مختلف را در یک فایل قرار می دهید، ترکیب باید تمیز و متعادل باشد .

رسانه های اجتماعی: اگر طرح حاوی آرم های رسانه های اجتماعی است، این آرم ها باید به روز شوند.

رزولوشن: وضوح باید حداکثر 300dpi باشد. به استثنای بنر در چاپ که ( 72dpi ) است .

رنگ‌ها: از آنجایی که فایل‌ها برای چاپ در نظر گرفته شده‌اند، توصیه می‌کنیم از رنگ‌هایی استفاده کنید که کاربر را گیج نکند، مانند جوهرهای خاص، فلورسنت یا موارد دیگری که تشخیص آنها هنگام چاپ ممکن نیست.

حالت رنگ  ( مد Mode ) : در فایل های چاپی ( کارت ویزیت و تراکت و ... ) حتما باید   CMYK باشد. در فایل های نمایشی ( پست و استوری های مجازی و...) باید RGB باشد .







دستورالعمل های تصویر پیش نمایش ( موکاپ )


1. توصیه ها :
1.1. فرمت تصویر پیش نمایش باید JPG باشد. این تصویر باید تا حد امکان شبیه محصول نهایی باشد.
1.2. ترجیحاً حالت رنگ ( مد Mode ) باید با فایل اصلی مطابقت داشته باشد . 

2. حجم تصویر موکاپ :
2.1. تصویر پیش نمایش ارسالی بهتر است حداکثر کمتر 5 مگابایت باشد .
2.2. برای این که حجم تصویر موکاپ به حداقل برسد میتوانید از گزینه سیو فور وب در فتوشاپ استفاده کنید . در گام اول لازم است از طریق منو File زیر منو Export را
انتخاب کرده و در نهایت نیز از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود، گزینه  Save for web را انتخاب نمایید.
نکته: در نظر داشته باشید که شما می توانید با فشردن همزمان کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+Ctrl+S نیز وارد بخش مربوط به ذخیره عکس برای وب در فتوشاپ شوید.

3. ابعاد موکاپ:
3.1.ابعاد تصویر پیش‌نمایش (jpg.) باید ( حداقل  1000 × 1000 پیکسل ) و حداکثر  5000 پیکسل (ارتفاع یا عرض) باشد.

3.2. ابعاد درست موکاپ در حالت ( مربع 2000 × 2000 پیکسل _  عمودی 3000 × 2000 پیکسل _ افقی 2000 × 3000 پیکسل )

4. کیفیت موکاپ  :
4.1. استفاده از ( موکاپ ) با هدف واقعی نمایی پیش نمایش طرح برای خریدار و جهت نمایش زیباتر در سایت است.

4.2.تصویر پیش نمایش ( موکاپ ) درج شده در سامانه می بایست با کیفیت معمولی باشد، به طوری که قابلیت چاپ و استفاده نداشته باشد.

4.3.تصویر پیش نمایش ( موکاپ ) درج شده در سامانه ( نباید قرینه و صاف باشد ) که امکان طراحی معکوس از روی تصویر موکاپ را به حد اقل برساند.

5. استفاده از اطلاعات ضروری سایت :
5.1. درتصویر پیش نمایش ( موکاپ ) درج شده در سامانه می بایست از واتر مارک با آدرس و لگو وبسایت پاپیکو ( www.papicko.ir  )سایر استفاده کنید . 

5.2. میزان وضوح (opacity ) در وارتر مارک استفاده شده باید ( حداقل 10% و حد اکثر 40%) باشد به طوریکه کمرنک باشد و در دیده شدن تصویرمحصول موکاپ شده تاثیر منفی نگذارد.

5.3. در رنگ واتر مارک استفاده شده بهتر است از هر چهار رنگ اصلی ( قرمز ، آبی ، زرد ، مشکی )  استفاده کنید که امکان پاک کردن آن توسط افراد سودجود وجود نداشته باشد . کد رنگی مناسب  M100   Y50   K50  C50   
   ( 560834 #)

5.4. در گوشه پایین موکاپ استفاده شده حتماً باید لوگو و آدرس سایت پاپیکو به همراه لوگوی نرم افزار طراحی شده  کجانده شود . این کار تاثیر بسازیی در یافتن فایل های شما توسط مشتری ها در سرچ تصاویر گوگل دارد .

5.5. استفاده کردن برند های شخصی یا نام و اطلاعات دیگر در تصویر موکاپ ممنوع است .




1403-05-18